ENGKAULAH IBU

Assalamualaikum, 
     Hari ni tibe2.. penulis rindu kat keluarga...rindu kat mama, kat rumah, rindu nak bual2 ngan mama..heh, ni bukan kes anak mak..tp kenyataannya semua orang  memang takkan tak terlepas dari perasaan tu..cuma malu nak beritahu je kan... kene la cool sikit..ye dak?

   Sekarang Penulis nak kongsikan sesuatu yang memang semua agaknya dah perasan kot..,perasan atau tidak ibu kita akan bersusah payah kalau anak-anak mereka balik kerumah sama ada bercuti dari berkerja atau belajar....bila time nak balik semula...macam2 bekal yang Ibu kita nak beri..dari segi makanan dan kelengkapan semua 'ditaja' oleh ibu..
Terharu rasa (nampak tak pengorbanan kat situ) itu baru satu.....eh, bagi itu,bagi ini..sampai kadang2 untuk diri sendiri (mama) pon macam nak taknak je ada....
ada je alasannya..
""takpe mama punya ada lagi"" # 
""takpe ambik je la nanti mama beli lain"" # 
''kat rumah ni banyak lagi""#

Ya Allah betapa mulianya hati wanita ini!!!
terharu + tak sampai hati pon ada...kalau tak terima kang lagi la makan hati...so nak taknak terima je laaa... what can i do! hurrmm.
Itu baru sikit penulis nak beritahu..infinitinya kasih sayang seorang Ibu..tapi bukan bererti sang bapa tidak punya makna, siapalah kita kalau tanpa insan bernama bapa 
Bak kata pepatah..
"kasih bapa tiada penghujungnya,,
Kasih ibu bawa ke syurga."

Mulia sungguh hati mereka..
hargai mereka selagi masih ada ..mcm yang pernah penulis nukilkan di entry yang lepas...
KLIK SINI TAW....

Mentaati Kedua Ibu Bapa
Hadith :
Sabda rasulullah s.a.w yang maksudnya: “ Redha Allah bergantung pada redha dua ibu bapa, dan murka Allah bergantung pada murka kedua-dua ibu bapa.”
 
(Riwayat al-Hakim)

Last sekali penulis nak kongsikan sedikit lirik lagu tentang Ibu...!


ENGKAULAH IBU 
by SPIN

Kau pertama ku kenali
Juga pertama mu kasihi

Penghibur setiap kedukaan
Sinar di dalam kegelapan

*
Kau tercantik di mataku
Juga terindah di jiwaku
Tiada tandingan di seluruh dunia

**
Senyumlah ibuku
Oh senyumlah
Engkaulah wanita 
Sempurna bagiku

Senyumlah ibuku
Oh senyumlah

Senyuman saktimu
Memberiku kekuatan
Mengharungi hidup ini dengan tabah

Oh ibuku

Senyumlah ibuku
Oh senyumlah
Engkaulah wanita 
Termulia bagiku


Senyumlah ibuku
Oh senyumlah
Senyuman saktimu
Penghibur dukaku
Penyuluh arahku



mama!

Ibu penulis
Orait, wasalam

By : -------> Hafifi Borhan El Said love & Faith <--------

4 comments:

KAHINATA said...

sy pon syg Bonda sy !!

zira...~ said...

bgus r..btol la kte akhi..emak ni,,klaw untuk si ank2..akn dye pnuhkn..cm pakej la..sush nk jmpe orng lak cm enta nie nk ngaku hl2 cmni.. nie bru gentlemen..ngeh3..

Hafifi Borhan El Said said...

alhamdulillah...Barakallahu fikunna

yatie Awang said...

kerana itu kita sentiasa mendoakan kesejahteraan ibu....pengorbanannya terlalu besar, kakak mula merasainya sekarang setelah kakak pula bergelar ibu