REALITI DALAM AL-QURAN!!!

Assalamualaikum,  
ermm..tgh2 malam macam ni penulis up-date entry..hehe...takpe abaikan.. penulis cuma nak kongsi citer lama tapi ia takkan lenyap macam tu je...sebab ia tentang kekuasaan Allah.... mula2 mase penulis tgk gambar ni (tahun lepas tak silap)...words  Subahanallah yang terpacul mula bila tatap gambar ni, Iye, awat tak percaya ka? tentang sungai n laut yang tak bercantum, ia langsung tak bercanggah dengan kitab suci al-Quran tentang air laut yang masin tidak akan bercampur dengan air tawar...wow!!mashaallah...

 Sebenarnya penulis da lama post pasal ni dalam 

cuma sekarang baru la nak buat entry pasai ni....

Aaahh..penulis malas nak cakap byk, jum kita tgk gambar 

dan hayati setiap maksud ayat Quran  supaya mata hati kita

terbuka dan terus meyakini bahawa Islam adalah agama

yang benar dan tiada keraguan...

inshaallah ada jalannya....



NAS-NAS  QURAN

....Dan Dialah yang membiarkan dua laut yang mengalir (berdampingan); yang ini tawar lagi segar dan yang lain asin lagi pahit; dan Dia jadikan antara keduanya dinding dan batas yang menghalangi. 
[:: SURAH AL-FURQAN AYAT: 53::]

......Atau siapakah yang telah menjadikan bumi sebagai tempat berdiam, dan yang menjadikan sungai-sungai di celah-celahnya, dan yang menjadikan gunung-gunung untuk (mengkokohkan)nya dan menjadikan suatu pemisah antara dua laut **? Apakah disamping Allah ada tuhan (yang lain)? Bahkan (sebenarnya) kebanyakan dari mereka tidak mengetahui.

**Yang dimaksud dua laut di sini ialah laut yang Masin dan sungai yang besar bermuara ke laut. Sungai yang tawar itu setelah sampai di muara tidak langsung menjadi Masin...
[SURAH AN-NAMLU AYAT: 61]

......Dia membiarkan dua lautan mengalir yang keduanya kemudian bertemu,
antara keduanya ada batas yang tidak dilampaui masing-masing...
[SURAH AR-RAHMAN AYAT 19-20]










Renung2kan dan selamat bermujahadah....
mana milik kita? semua milik Allah....
orait, wasalam



2 comments:

yatie Awang said...

subhanallah...ciptaan Tuhan memang menakjubkan....

shopping2u said...

subhanallah
nice entri.. sy follow ..

99.. :)